20120621

Dua Minggu

Assalamualaikum,

 

hari ni genap 2minggu Ayah pergi menemui Yang Maha Pencipta. Tadi buka page Familyku,video-video masa harijadi Ayah tahun lepas dan hari jadi Mak tahun ni menjadi tontonan aku,berserta linangan air mata. Sungguh,aku rindu pembakar semangat ku itu,aku rindu nasihat-nasihatnya,aku rindu orang yang menaikkan semangatku ketika aku jatuh,aku rindu..video hanya mampu ditonton separuh sahaja sebab air mata terlampau deras membasahi pipi ini. Kenapa emosi terlalu kuat menguasai diri aku? Aku benci..
Pernah dulu air mata ini membazir untuk seseorang yang bukan hak bagi aku,ketika itu,emosi bermaharajalela mengatasi fikiran warasku. Untuk apa direbut kasih sayang lelaki lain,sedangkan kasih sayang daripada Ayah yang melimpahi aku selama ini,tak pernah dia tinggalkan aku terkapai-kapai. Anak manjanya ini selalu dapat apa yang dia inginkan. Tiap kali aku jatuh,tangan kasarnya yang akan menarik aku naik kembali,terus mencacakkan dinding-dinding teguh dalam hati ini supaya aku menjadi seorang muslimah yang kuat. Kini dia pergi,aku terasa masih dalam mimpi. Tak,bukan aku tolak ketentuanNya,daripadaNya kita datang,kepadaNya jua kita kembali. Tapi hati ini masih tak percaya sebegitu cepat Ayah pergi tanpa sempat aku kenalkan bakal suamiku,untuk menjadi waliku. Menjadikan anak-anak aku sebagai cucu kesayangannya. Membalas jasanya, Namun siapalah aku untuk persoalkan semua ini,kerana selama 21tahun Allah meminjamkan aku seorang bapa yang penyayang,bertanggungjawab,imamku selama ini. Terima kasih Tuhan..

Ya ALLAH,tempatkanlah roh Ayahku di kalangan orang-orang yang beriman. Kasihanilah Ayahku sepertimana dia mengasihani aku sewaktu aku masih kecil, Amin ya Rabb.. Al-Fatihah





Photobucket

No comments:

Post a Comment