20120706

Faith :)


Sekarang tengah final exam,4th semester of mine. Aku jauh kebelakang,jauh sangat. Gatal nak bercinta main-main sepanjang semester 3,last-last putus cinta haru biru during my last semester final exam,makin aku terduduk jatuh. No one to be blame but myself. Tetapi,segala syukur kepada Allah kerana mengurniakan aku kekuatan untuk aku bangkit kembali,keluarga yang tak akan biarkan aku terkontang kanting keseorangan dan sahabat yang sentiasa ada untuk aku. Alhamdulillah aku masih ada keluarga tercinta dan kawan-kawan yang membantu aku naik kembali. Yang tak betah melihat aku terus jatuh,menarik tangan aku,menstabilkan aku kembali. Yang setia waktu aku susah dan senang. Tak terbalas jasa mereka ni, arwah Ayah, Mak, Kaklong, Abg Syidi, Angah, Kaksal, Abang, Kakjane, Akak, Abg Hadi, Kakcik, Lan, Ellina, Sahabat-sahabatku, Ghaniy,Fatin,Meya,Tasha,Fiqah.. Hanya Allah yang tahu betapa dalamnya sayang ini terhadap kalian..
This programme,cs228 Bachelor of Science Management Mathematics,kalau disebut few years ago,akan terus terkeluar ayat ni daripada mulut aku, “memang tak lah aku amek course ni,maths kot =_=” siap buat muka sekali. LOL
But here I am,budak yang pernah dapat 10% for her add maths ujian 1 time form 4 dulu, Budak yang terpaksa amek private tutor for her add maths during form 5 dulu,budak yang paling benci Trigonometric and got B3 for her add maths waktu SPM2008. And waktu matrikulasi,siap confident gila cakap dekat bestfriend dia yang dia tak akan sentuh maths dah bila masuk Universiti nanti But here I am,menjadi salah seorang daripada warga Fakulti Sains Komputer dan Matematik. Kerana mulut badan binasa,benda yang aku paling benci lah yang aku hadap setiap hari
Tapi ada hikmahnya yang terselit sana sini,banyak hikmahnya. Allah tak memberikan apa yang aku hendak,tapi apa yang aku perlu. Mungkin apa yang aku suka,yang aku nak tu tak baik untuk aku. Semua yang Allah dah tentukan untuk aku tu lah yang terbaik untuk aku.
Here I am. Believing that sadness would go away,believing that darkness would prevail,believing that bad time would end,believing that I can succeed again,its called faith! Have faith in myself,my abilities. Have faith in my soul,and I’ll rise like never before. InsyaALLAH :)

Photobucket

1 comment:

  1. good luck kelly. ! :D
    I same like you too. mase matrik ckp mmg xla nak belajar computer2 ni. tgk2 mase kt U belajar segala system2 computer nie. but alhamdulillah boleh bawa la course nie. :) So, keep it up girl. You can do it~

    ReplyDelete