20120519

Patut dengar nasihat Ayah dan Akak :(

hello peeps :) lama tak update blog kan. Dear my angel yang selalu baca my blog,hi,aku update blog nih. and seriously aku TAK SABAR nak jumpa kau. harap-harap diberi kesempatan untuk kita berjumpa Khamis depan. Amin. well,memang malas sangat nak update blog,like seriously,tapi taleh nak tdur,malam ni ade bola,Chelsea and Bayern,and sorakan demi sorakan buat aku taleh nak tidur. -.-
hm,well banyak benda yang boleh diulis,tapi sometimes some story are better lef untold. kan? Tapi ada satu cerita ni aku kena story gak, Tetapi nama sesiapa tidak akan disebut dalam entry ni.
But really,I need to defend myself on few things,agak macam tersebar banyak cerita yang langsung tak betul pasal aku. Aku takkan confront that girl,because I won't put myself,lower my standard to her level. Bukan aku takut,bukan aku menyorok,tapi aku malas nak memanjangkan cerita di samping bercakap dengan orang macam tu tak akan habis dramanya.
First of all,aku dah tak masuk campur hal ex aku lagi. Aku tak pernah mengadu apa-apa pada ibu kepada ex aku. Kami hanya bertukar-tukar cerita mengenai hal aku sahaja. Mengenai Ayah aku yang sedang sakit,dan mengenai pelajaran aku. Agak kelakar bila keluar cerita yang aku mengadu bukan2 pada ibu kepada ex aku. KELAKAR. and aku sangat pelik macam mana boleh tersebar cerita mengarut ni.
Secondly,dengan nama Allah,aku tak pernah menjejakkan kaki aku ke dalam kelab,atau lebih mudah untuk aku katakan yang AKU TIDAK PERNAH CLUBBING. Apatah lagi untuk meneguk minuman keras. Benda ni aku jaga. Aku masih menjaga nama baik Mak dan Ayah, Yang utama,aku masih menjaga batas agama tentang hal itu. Sekali lagi,aku sangat pelik cerita aku keluar masuk kelab boleh direka oleh hamba Allah yang tidak dikenali.
Dan ikut suka lah orang nak panggil aku fake. Kerana,kawan yang benar-benar mengenali aku tidak akan pernah terfikir untuk menggelar aku fake. Lebih-lebih lagi setelah banyak budi ditabur,dan sudah banyak masa dihabiskan bersama dan mungkin kerana dia sudah selalu dikelilingi orang yang tak berapa nak elok perangainya,so bila dia jumpa manusia normal yang tidak dibelenggu masalah sosial seperti dadah dan sebagainya,maka orang yang normal itu digelar sebagai Fake. :)
Benarlah,ikutlah nasihat orang yang lebih tua. Orang yang sudah banyak makan garam. Lebh-lebih lagi orang itu adalah darah daging kita sendiri. Mereka mempunyai instinct tentang perkara buruk yang boleh terjadi pada kita. Ayah,Akak,adik mintak maaf sebab tak mendengar nasihat kalian dulu. Orang macam ni sememangnya tidak boleh digelar kawan,adik menyesal pernah rapat dengan dia. :(
Photobucket

No comments:

Post a Comment