20130521

3 months to go!




Dia tak sempurna. Dia ada kekurangan, tapi dia juga banyak kelebihan. Segala tentangnya melengkapi aku, dan segala tentangku melengkapi dia. Bukankah itu yang semua orang perlukan? Seseorang yang menyempurnakan hidup, yang memberikan sokongan dari segenap segi, yang bisa membuat kita tenang walau hanya dengan pandangan.

Sejak awal lagi niat dia dah jelas, ingin memperisterikan aku. Menjadikan aku permaisuri hidupnya, untuk menemaninya sepanjang hayat. Lamarannya memenuhi kemahuanku. Kulakukan istikharah memohon petunjukNya, memohon redhaNya, dengan hati yang tenang aku menerima lamarannya. Setiap janji dia kotakan, setiap kata dia buktikan. Rombongan datang kerumah, dan aku bergelar tunangan orang. Dialah yang terbaik untukku.

Aku bukan seorang yang bercita-cita tinggi. Tidak seperti dia, tapi cinta di hatiku begitu banyak dan aku sudah bersedia untuk mencurahkannya kepada seseorang yang bergelar suami, aku mampu mengabdikan seluruh hidupku untuk dia, yang akan menjadi imamku, membimbingku ke syurgaNya.

Umur muda tidak aku jadikan alasan untuk aku menikmati hidup sebelum bergelar isteri, kerana Allah menemukan aku dengan lelaki yang memenuhi segala ciri-ciri yang aku dambakan, kenapa perlu aku bodoh mempertaruhkan cinta yang sepatutnya indah dalam ikatan yang halal?

Tiga bulan saja lagi ikatan ini akan dihalalkan. Aku hanya inginkan walimatul urus yang sederhana, keberkatan Allah itu yang utama, memohon jemputan mendoakan kebahagiaan masjid yang bakal dibina. 


Photobucket

1 comment: